Suriye Aç, Liberal Halkta Aç…



Bugün milyonlarca insan açlıktan can verirken, bizler yağlı koltuklarda hayallerimize devam ediyoruz. Filistin, Suriye, Mısır, Türkiye ve birçok Müslüman ülke veya insanlar âlemi bir lokma ekmeğe muhtaç olurken, siz daha neyin siyasetini yapıyorsunuz? Temel görevimiz insanlık sorununu çözmek değil mi? Benim halkım açlıktan ölmeye mahkûm bırakılmamalı. Benim halkıma gelince tembellik deniliyor da…  Neden başka ülkeye gelince mağdur damgası vuruluyor. Suriye’ye savaş açılmadan önce diktatörlük yapmayı biliyordu. Ama şimdi... Gelin Van depreminden bahsedelim. Yardım noktasında herkes birleşti gönderdi(yardım edende yine kendi halkım odluda haydi neyse)İran, kendi menfaatleri doğrultusunda yardım gönderdi. Tabi ki sadece İran değil!  Dünya yardım etti. Neden… Çıkar için?  Biri bana hayrın yardım eder mi? Tabi ki hayır… İşte, bu yüzden yardım noktasında çok yoksunuz. Bazıları da aradan kalkıp, sosyal devlet anlayışı demekte… Neyin sosyali kardeş! İnsanlığın mı? Yoksa rantlığın mı? Tabi ki rant var mı ötesi? Benim, halkımdan binlerce insan açlıktan ölürken, onlar da kusura bakmasınlar yardımdan yardım edemeyiz. O kadar yardım etmek istiyorsak, belirli dernekler var onlara belirli miktarda yardım ederiz. En azında o da eşit şekilde dağıtır. Gerçi bu zamanda onlara da güven olmuyor. Ama içlerinde iyileri vardır. Bu tür işlerde çıkar amaçlı değil! Gönül amaçlı olmasından yanayım. Bazı siyasi kuruluşlar, kürsüye çıkıp, “Biz yardımlarımızı oldukça yapıyoruz.” Derler. Ya biz daha kendi sorunlarımızı çözemiyoruz. Bugün Türkiye’de savaş çıkarsa yardım ederler mi? Hayır… Şuan sadece yaralarına tuz basmaktan başka bir şey yapmıyoruz. Eğer ki yardım etmek isteseydiler… Savaş açılmadan engel olacaklardı.  Biliyorum. Bazılarınız ağzı çok iyi laf yapmakta ama bu kâfi değil.  Siz hiç peynirin üstüne yoğurt döker misiniz? Döken varsa helal olsun derim.  Haaa şimdi anladım. Bizler Müslüman olduğumuzu sanan fakat Müslümanlıkla uzaktan yakından alakamız olmayan liberal köleleriz.  Başka açıklaması var mı?  Varsa açıklayın da bizlerde bilelim.  Yine de sağ olun yardım eden de etmeyene de Allah razı olsun denekten başka çare yok… Amaç Suriye, Irak, Filistin kavgası değil! İç sorunu hal etmeden Müslüman olarak görünmemiz. Bırak artık siyaseti… Bırakın zulmü… Bırakın insan katlini de biraz halka doğru kaynayın. Acaba ne sorunları var. Neden bu haldedirler. Neden açlık, sefaletlik ve kölelikle yaşamaktadırlar. Bizler insan olduğumuzu sanan fakat insanlık namına bir yardım etmeyen yosunlarız. Her neyse… Her şey de bir Hikmet vardır.
Gazeteci Yazar: Hikmetullah Yetkin

Yorumlar